Ігри з водою для дітей з розладами аутистичного спектру.
Ігри з водою, переливання, розбрискування дуже подобаються дітям. Такі ігри можна організовавати не тільки під час купання, але і при будь якій можливості. Ігри з водою мають терапевтичний ефект. Фактура води здійснює приємно-заспокійливу дію, дає емоційу розрядку. Тому корисно відвідувати басейн: дитина не лише навчається плавати, укріплює здоровя, але і може позбутися негативних емоцій і отримати позитивний заряд нергії.
Пропонуємо наступні варіанти ігор з водою.
Переливання води.
Аби дитині було зручніше дістатися до крану підставте до раковини стілець. Візьміть пластикові пляшечки, стаканчики, мисочки різних розмірів. Тепер наповнюйте їх водою: «Буль-буль, потекла водичка. Ось була порожня пляшечка, а тепер – повна». Можна переливати воду з одного посуду в інший.
Відкривай-закривай!
Переверніть наповнену водою пластикову пляшку. Потім підставте долоні під струмінь води, що витікає з пляшечки. Прокоментуйте свої дії словами: «Закрили водичку! Як ти попросиш відкрити воду? Скажи: «Катя (стимулюючі дитину використовувати звернення), відкривай!» Ось, відкрила-знову потекла водичка, буль-буль-буль!» Наступного разу використовуйте долоньку дитини, стимулюючі її закрити та відкрити воду.
Басейн.
Наповніть миску чи пластиковий контейнер водою, організуйте гру в «басейн», де навчаються плавати іграшки. Проведення такої гри рекомендується, якщо дитина вже відвідувала басейн і у нього є уявлення про нього. Супроводжуйте хід гри словесними коментарями: «Ось наші ляльки прийшли в басейн. Який великий басейн! В басейні навчаються плавати-ось так. Поплили!»
Озеро.
Наповніть велику миску водою: тепер це «озеро», в якому плавають рибки чи качечки: «Ось яке глибоке озеро-багато води! В озері плавають качечки. Ось мама качка. А ось її дітки-маленькі каченята. «Кря-кря-кря !- говорить качка. – Діти, пливіть за мною!» Ось качечки вийшли на берег та гріються на сонечку» і т.д.
Море.
На наступному занятті цю ж миску з водою можна перетворити на «море», по якому пливуть кораблики: «Поплив по морю кораблик і гуде: у-у-у! А хто хоче поплавати на кораблі? Зайчик хоче! (можна використовувати фігурки, що зроблені з пластиліну, які міцно встановлюються на палубі). Ось піднявся вітер! Які великі хвилі! Перевернувся наш кораблик - давай швидко рятувати пасажирів! А тепер відремонтуємо кораблик і можна пливти далі» і т.д.
Купання ляльок.
Купайте пупсів в теплій водичці, потріть їх мочалкою та милом, загорніть у рушник: «А зараз будемо ляльок купати. Наллємо у ванночку теплої водички – попробуйте ручкою водичку, тепла? Добре! А ось наші ляльки. Як їх звуть? Це Катя, а це Мишко. Хто перший буде купатися? Катя? Добре. Давай запитаємо у Каті, чи подобається їй водичка? Не гаряча?» і т.д.
Миття посуду.
Вимийте посуд після лялькового «обіду», використовуючи губку і засіб для миття посуду: «Будемо мити посуд. Відкривай кран! Яка тут вода? Гаряча. А тут? Холодна. Давай відкриємо і холодну воду, і гарячу – тоді вийде тепла вода. Ось так потремо губкою тарілочку. Тепер сполоснемо. Який чистий став посуд!»
Джерело: Олена Янушко "Ігри з аутичною дитиною"